Marketing online, czyli o czym musisz wiedzieć?

Jeśli założyłeś firmę, ale nie podjąłeś żadnych działań w ramach marketingu internetowego to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że sukces nie przyjdzie ci łatwo. Marketing online powinien być dziś jedną z najważniejszych kwestii dla wszystkich osób, które prowadzą swoją własną działalność. Nawet jeśli nie za bardzo lubimy internet albo jesteśmy po prostu „ludźmi starej daty”, a co za tym idzie internet to dla nas czarna magia – dla dobra naszego przedsiębiorstwa koniecznie należy zainteresować się tym tematem. Nie da się bowiem ukryć, że jeśli coś nie istnieje dziś w internecie to dla wielu osób nie istnieje wcale. Tymczasem głównym zadaniem marketingu internetowego jest właśnie budowa świadomości marki oraz zwiększenie jej widoczności w internecie. Oczywiście nadal można – a nawet należy – korzystać z narzędzi tradycyjnego marketingu, lecz powinno się te działania uzupełnić o marketing internetowy. Jako przedsiębiorca powinniśmy zdawać sobie sprawę z tego jak dużo możliwości daje nam marketing online.

To przede wszystkim interaktywność, dzięki której kontakt z klientem przestaje mieć charakter jednostronny. To także możliwość zdobycia szerokiej wiedzy o kliencie oraz personalizacja przekazu, z którą możemy mieć sporo problemów w przypadku tradycyjnego marketingu. To wreszcie różnego rodzaju badania i analizy oraz możliwość zmierzenia efektywności podejmowanych działań. Wszystko to sprawia, że marketing internetowy jest dziś jedną z najprężniej rozwijających się gałęzi marketingu.

Z jakich narzędzi marketingu internetowego korzystać?

Jednym z najważniejszych narzędzi marketingu online jest pozycjonowanie stron WWW. Tylko w ten sposób będziemy mieli pewność, że stworzona przez nas strona internetowa pojawi się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, gdy osoba wpisze daną frazę. Jeśli sami nie wiemy, w jaki sposób można wpłynąć na naszą widoczność, dobrym pomysłem jest współpraca z agencją – pozycjonowanie wymaga bowiem optymalizacji serwisu pod wieloma różnymi względami.

Warto przy tym pamiętać, że jest to proces, który wymaga czasu, natomiast jeżeli będzie dobrze przeprowadzony to powinien dać wymarzone efekty. Nie zapominajmy przy tym o optymalizacji strony także pod kątem urządzeń mobilnych, co dzisiaj – w dobie smartfonów i tabletów – ma ogromne znaczenie. Na stronie powinien znaleźć się również wartościowy content, czyli po prostu atrakcyjna dla odbiorców treść. Kolejne działania mają bardziej charakter promocyjny i reklamowy. Będzie to więc na przykład e-mail marketing, a więc swego rodzaju narzędzie komunikacyjne, które pozwala nam w ciekawy sposób informować odbiorcę o różnych sprawach. Wykorzystajmy również wszystkie zalety płynące z serwisów społecznościowych, gdzie możemy zbudować właśnie społeczność i zaangażować się w dialog z klientami. Wchodzenie w interakcję to doskonały sposób na budowanie więzi z odbiorcą naszych działań.

Marketing internetowy to także reklama – zarówno w mediach społecznościowych, jak i w wyszukiwarkach.

buybox
Radoslaw
News Reporter
Interesuję się marketingiem internetowym. W wolnym czasie piszę