Marketing internetowy stał się w ostatnich latach niezwykle ważną dziedziną każdego przedsiębiorstwa. Mówi się, że jeśli nie ma Cię lub Twojej firmy w internecie to nie istniejesz. Dlatego tak ważne jest wiedzieć, czym jest marketing internetowy oraz jakimi jego narzędziami powinniśmy umieć się posługiwać.
Samo pojęcie jest bardzo szerokie, można je też często spotkać pod postacią e-marketingu, natomiast nie ma jednej, dokładnej definicji marketingu internetowego. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to ogół działań marketingowych w przestrzeni internetowej, natomiast internet jest na tyle zmieniającym się i dynamicznym medium, że definicja ta z pewnością nie oddaje tego, czym tak naprawdę jest. Wiemy natomiast, czym są narzędzia marketingu internetowego, których jest naprawdę sporo, a za sprawą których możemy prowadzić bardzo skuteczne działania i na bieżąco analizować ich efektywność.
Marketing w internecie – jak się za to zabrać?
Wśród najważniejszych narzędzi marketingu w internecie warto wyróżnić przede wszystkim pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach – wszak dziś w zasadzie każdą firmę od razu sprawdzamy w interencie, przez internet szukamy też innych rzeczy. Dobrze byłoby więc, aby prowadzony przez nas biznes pojawił się w wynikach wyszukiwania wysoko, a najlepiej na samej górze. Inne narzędzia marketingu internetowego, często zwanego także marketingiem online, dotyczą analizowania wyników i monitorowania różnego rodzaju zachowań użytkowników.
Cały czas istotne znaczenie ma e-mail marketing, a w ostatnich latach bardzo ważnym narzędziem marketingu internetowego stały się serwisy społecznościowe, dzięki którym możemy w łatwy sposób zbudować relacje z klientem.