Co się składa na marketing internetowy?

Obecność przedsiębiorstwa w sieci to dziś podstawa. Nie da się ukryć, że to właśnie do internetu przenosi się teraz spora część firmy z wielu różnych branży. Wszystko oczywiście dlatego, że to właśnie tam dzieje się teraz najwięcej.

Warto więc wiedzieć, czym jest marketing internetowy i co tak w zasadzie się na niego składa. Samo pojęcie marketingu online można określić jako pewien zestaw działań marketingowych i promocyjnych, które to prowadzone są w internecie, a ich celem jest dotarcie z produktem/usługą do jak największej liczby odbiorców. Założenie jest więc proste, natomiast trzeba jeszcze wiedzieć jakie narzędzia mamy do dyspozycji oraz w jaki sposób te narzędzie możemy najlepiej wykorzystać.

Sam marketing internetowy to bowiem nie tylko promocja oferty i marki, ale również:

  • komunikacja z klientem,
  • budowanie więzi,
  • kreowanie wizerunku,
  • zwiększanie świadomości marki,
  • interakcja z klientem.

To właśnie na klienta najbardziej nastawiony jest marketing online, a dokładniej mówiąc: na relacje z tym potencjalnym klientem. Stworzenie odpowiednich relacji wcale nie jest takie łatwe, począwszy od nawiązania kontaktu a skończywszy na wykreowaniu i przede wszystkim utrwaleniu pewnych więzi między klientem a marką.

Marketing online daje przedsiębiorcom możliwość zerwania z dotychczasowym modelem, który zakładał jednostronną komunikację marketingową, w której odbiorca był tylko biernym uczestnikiem. Za sprawą internetu możliwy jest natomiast czynny udział klienta w tej komunikacji, dlatego też firmy powinny być do tego dobrze przygotowani. Co więcej, same przedsiębiorstwa mogą we właściwy sposób podejść do każdego klienta, a to za sprawą procesów personalizacji komunikatu.

Zbierając dane o kliencie jesteśmy bowiem w stanie stworzyć spersonalizowany przekaz, który może dużo skuteczniej trafić do odbiorcy niż w przypadku tradycyjnej formy komunikacji marketingowej. Jest to spora przewaga marketingu internetowego, podobnie zresztą jak fakt, że firmy mają sporą elastyczność co do podejmowanych działań, a na dodatek zasięg tych działań jest w zasadzie nieograniczony. Przy tym wszystkim należy jeszcze wyróżnić najpopularniejsze narzędzia w obrębie marketingu online, do których należą:

  • tworzenie i pozycjonowanie stron WWW – w ten sposób klient będzie mógł z łatwością trafić na witrynę naszej firmy i znaleźć wszystkie najważniejsze informacje,
  • e-mail marketing – skuteczne narzędzie komunikacji, często występujące w postaci tak zwanego newslettera, które najczęściej używane jest w calach promocyjno-sprzedażowych oraz informacyjnych,
  • prowadzenie profili społecznościowych – tutaj wykorzystuje się popularne media społecznościowe, by stworzyć tam ciekawie prowadzony profil, który będzie mógł zrzeszać klientów oraz fanów, dając firmie tym samym możliwość interakcji oraz budowania więzi,
  • content marketing – tworzenie wartościowych treści, które pozytywnie wpływają nie tylko na pozycjonowanie, ale także na budowę wizerunku firmy, która może pozyskiwać klientów poprzez tworzenie pożytecznych i atrakcyjnych dla nich treści.

.

Radoslaw
News Reporter
Interesuję się marketingiem internetowym. W wolnym czasie piszę